Peryferyjną część opony nazywamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się otwarcie z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tu obszerne znaczenie ma tak oznaczana wulkanizacja, w wyniku jakiej powstaje twarda guma (wielokrotnie jest to kauczuk) oraz to ta guma jest obowiązkowa zarówno za osłonę czoła opony, jak i jej przyczepność na drodze. Jest to guma rzeźbiona rowkami o rozmaitym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w przypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co istotne mamy kilka rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeśli pragniesz wymienić pony, zajrzyj na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być bo jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtenczas opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach optymalne są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najpoprawniej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.
0 komentarze:
Prześlij komentarz