21.03.2017

Naszywki na zamówienie

Nie zdajemy sobie kwestii, jak dużo obrazów i słów zostaje w nas, nawet jeżeli ich nie pomnimy. Komunikaty reklamowe muszą się od czasu do czasu powtarzać, by ostatecznie powstać w myśli odbiorcy oraz tym samym wybić się spośród innych. Reklama potrafi propagować pewne wzorce zachowania. Czymś powszednim stało się smarowanie kanapek margaryną, lub picie wody do obiadu. Niektóre nazwy tak wybitnie wryły się w język globalny, że nie zdając sobie z tego do końca sprawy, wykorzystujemy pewnych marek jako nazw szerszej palety pokrewnych artykułów - wypróbuj też komputerowy warszawa.

Buty sportowe to adidasy, przyprawa w płynie, wykorzystywana wielokrotnie do rosołu w potocznie oznaczana jest maggi. Wydajna reklama wywołuje, że klient przyzwyczaja się do jednego supermarketu czy też sklepu z meblami, gdzie pracownicy noszą koszulki z własnym nadrukiem logo firmy (tu sprawdzą się także naszywki na zamówienie dla korporacji). Nazwy producentów z góry stanowią dla nas gwarancję jakości, nawet jeśli nie widzieliśmy samego artykułu. Reklamodawcy kreują tym samym charakterystyczną kulturę kontrahentów, którzy zdobywają towar, co do którego są przekonani, i jakiego zawsze używają, nawet jeśli nie jest już reklamowany.

0 komentarze:

Prześlij komentarz